§ 1
§ 2
§ 3
§ 4
§ 5
§ 6
Ceny usług wymienionych w §4 określa Cennik stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 7
Podstawą świadczenia usług przez ZMSK-ZielMAN są umowy pisemne zawierane ze Zleceniodawcą określające w szczególności warunki korzystania z usług ZMSK-ZielMAN oraz wysokości opłat.
W zawartej umowie ustala się zakres usług świadczonych przez ZMSK-ZielMAN.
Umowa może być zawarta na czas określony lub nieokreślony.
Umowę zawiera się na wniosek Zleceniodawcy, dostępny na stronie www.zielman.pl.
W celu zawarcia umowy Zleceniodawca nie będący osobą fizyczną powinien dostarczyć ZMSK-ZielMAN:
Z przedłożonych dokumentów, o których mowa w ust. 5, zawierających dane niezbędne do zawarcia umowy ZMSK-ZielMAN może, za zgodą Zleceniodawcy, sporządzić kopie.
Umowa może być zawarta przez Zleceniodawcę osobiście bądź przez przedstawiciela. W przypadku zawierania umowy przez przedstawiciela, zobowiązany jest on potwierdzić swoją tożsamość wobec Przedstawiciela ZMSK-ZielMAN oraz przedstawić dokument potwierdzający umocowanie.
ZMSK-ZielMAN może uzależnić zawarcie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych od dostarczenia przez Zleceniodawcę dokumentów potwierdzających możliwość wykonania zobowiązań wobec ZMSK-ZielMAN wynikających z umowy, a także od pozytywnej oceny wiarygodności płatniczej Zleceniodawcy.
Za dokumenty potwierdzające możliwość wykonania zobowiązań wobec ZMSK-ZielMAN uznaje się w szczególności potwierdzenie korzystania z polecenia zapłaty lub stałego obciążania ROR
ZMSK-ZielMAN ma prawo żądania okazania dodatkowego dokumentu, o ile wymienione powyżej nie potwierdzają możliwości wykonania zobowiązania wobec ZMSK-ZielMAN.
Przy zawarciu Umowy ZMSK-ZielMAN dostarczy Abonentowi wraz z Umową, Regulamin oraz Cennik w formie pisemnej, które są ponadto udostępnione na stronie www.zielman.pl.
Abonent jest zobowiązany do poinformowania ZMSK-ZielMAN w terminie 7-u dni o zmianach adresów pod rygorem skutków doręczania pism na adres dotychczasowy.
Wszystkie zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Abonenci korzystający z usług ZMSK-ZielMAN zobowiązani są przestrzegać norm, zasad oraz wymagań technicznych, eksploatacyjnych oraz bezpieczeństwa obowiązujących w sieci telekomunikacyjnej. Dotyczy to dotrzymania i spełnienia wymagań technicznych i eksploatacyjnych w czasie uruchamiania urządzeń i łączy, w bieżącej eksploatacji oraz w przypadkach awarii.
Oprogramowanie wykorzystywane w sieci ZMSK-ZielMAN oraz w komunikacji poprzez sieć ZMSK-ZielMAN musi być licencjonowane. Urządzenia wykorzystywane w sieci oraz w komunikacji poprzez sieć ZMSK-ZielMAN muszą spełniać wskazane w umowie techniczne warunki gwarantujące wysoką jakość, bezpieczeństwo oraz kompatybilność z innymi urządzeniami w sieci ZMSK-ZielMAN. Jeśli jest to wymagane, urządzenia powinny posiadać homologację wydaną przez odpowiedni urząd certyfikujący.
Niniejszy Regulamin jest integralną częścią umowy zawieranej pomiędzy ZMSK-ZielMAN a Abonentem.
§ 8
W wypadku kiedy działalność Zleceniodawcy, zamierzającego zawrzeć umowę z ZMSK-ZielMAN lub ją zmienić, wymaga zezwolenia telekomunikacyjnego lub istnieją w tym zakresie uzasadnione wątpliwości, obowiązek uzyskania odpowiednich zezwoleń lub interpretacji Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zapewniających zgodność z prawem prowadzonej działalności, spoczywa na Zleceniodawcy. Wraz z wnioskiem o zawarcie umowy Zleceniodawca jest zobowiązany wylegitymować się odpowiednimi dokumentami.
§ 9
ZMSK-ZielMAN zobowiązuje się świadczyć usługi na warunkach i po cenach określonych w niniejszym Regulaminie.
ZMSK-ZielMAN wystawia Abonentowi faktury VAT bez podpisu, na co Abonent wyraża zgodę.
Należność za usługi jest płatna przelewem w ciągu 14 dni od daty wystawienia faktury pod rygorem zapłaty odsetek ustawowych.
Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym bez odszkodowania w przypadku zwłoki w płatności za usługi przekraczającej 30 dni.
§ 10
Abonent odpowiada za szkody w sieci ZMSK-ZielMAN spowodowane przez jego klientów.
ZMSK-ZielMAN ma prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym oraz natychmiastowego odłączenia Abonenta od sieci bez odszkodowania w przypadku stwierdzenia:
nieuprawnionego działania w sieci,
działania na szkodę innych Abonentów lub Operatorów, w tym także na skutek nie zapewnienia ochrony zarządzanej przez siebie sieci.
w przypadku niedopełnienia obowiązku powiadomienia ZMSK-ZielMAN Abonent, którego status prawny ulega zmianie w szczególności w wyniku prywatyzacji, podziału, połączenia lub przekształcenia itp. jest obowiązany poinformować ZMSK-ZielMAN o zmianach oraz wykazać się uprawnieniami do kontynuowania praw i obowiązków z okresu przed zmianami.
§ 11
ZMSK-ZielMAN może odmówić zawarcia umowy oraz świadczenia usług, jeśli:
§ 12
W ramach obsługi serwisowej ZMSK-ZielMAN zapewni całodobową obsługę Abonentów, której zasady będą określone w Umowie.
Abonent jest zobowiązany do niezwłocznego informowania ZMSK-ZielMAN o nieprawidłowościach w funkcjonowaniu sieci.
Abonent będzie informowany o planowanych pracach konserwacyjnych, jeżeli te prace mogą mieć wpływ na funkcjonowanie usługi świadczonej Abonentowi.
§ 13
§ 14
§ 15
Reklamacja powinna zawierać:
Jeżeli reklamacja złożona pisemnie, ustnie do protokołu w sekretariacie Centrum Komputerowym Uniwersytetu Zielonogórskiego przy ul. Podgórnej 50a, budynek A 4, pokój 113 lub telefonicznie nie zawiera danych wskazanych w ust. 3, z wyjątkiem ust. 3 pkt f), ZMSK-ZielMAN niezwłocznie informuje Abonenta.
W przypadku gdy złożona reklamacja nie spełnia warunków określonych w ust. 3, z wyjątkiem ust. 3 pkt f), ZMSK-ZielMAN, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa Abonenta do jej uzupełnienia w terminie 7 dni, podając zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli w reklamacji nie została określona kwota, o której mowa w ust. 3 pkt f), a prawo do odszkodowania lub innej należności nie budzi wątpliwości, ZMSK-ZielMAN rozpatruje reklamację tak, jakby kwota była określona.
w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji z podaniem nazwy, adresu oraz numeru telefonu ZMSK-ZielMAN - w przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Odpowiedzi na reklamację udziela się w formie pisemnej w terminie 30 dni od jej złożenia. Jeżeli ZMSK-ZielMAN nie rozpatrzy reklamacji w powyższym terminie, uważa się, że reklamacja została uwzględniona. Nie stosuje się ust. 7 pkt b), jeżeli ZMSK-ZielMAN udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni.
Odpowiedź na reklamację zawiera:
podstawę prawną,
rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
w przypadku przyznania odszkodowania - określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty,
w przypadku zwrotu innej należności - określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu,
Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi lub od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana, lub miała być wykonana, lub od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usług.
Reklamację złożoną po upływie terminu pozostawia się bez rozpoznania, o czym ZMSK-ZielMAN niezwłocznie powiadamia Reklamującego.
Złożenie reklamacji z tytułu niewykonana lub nienależytego wykonana usługi nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłat.
Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się wyczerpaną, jeżeli reklamacja nie została uwzględniona przez ZMSK-ZielMAN lub jeżeli ZMSK-ZielMAN nie zapłacił dochodzonej należności w terminie 30 dni od dnia, w którym reklamacja została uwzględniona.
§ 16
§ 17
imiona rodziców;
miejsce i data urodzenia;
adres miejsca zamieszkania i adres korespondencyjny jeżeli jest on inny niż adres miejsca zamieszkania;
numer ewidencyjny PESEL - w przypadku obywatela Rzeczypospolitej Polskiej;
nazwe, serię i numer dokumentów potwierdzających tożsamość, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego albo Konfederacji Szwajcarskiej - numer paszportu lub karty pobytu;
zawarte w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec ZMSK-ZielMAN usług wynikających z umowy o świadczenie usług,
za zgodą Abonenta - numer konta bankowego lub karty płatniczej, a także adres poczty elektronicznej oraz numery telefonów kontaktowych.
§ 18
Sieć ZMSK-ZielMAN jest monitorowana przez całą dobę 7 dni w tygodniu.
W ramach usług objętych niniejszym Regulaminem ZMSK-ZielMAN nie zapewnia możliwości realizowania i kierowania połączeń z numerami alarmowymi.
W ramach świadczonych usług ZMSK-ZielMAN gromadzi dane o lokalizacji urządzeń ZMSK-ZielMAN i urządzeń Abonenta z których wykonywane są połączenia.
§ 19
ZMSK-ZielMAN powiadomi Abonenta o każdej proponowanej zmianie Regulaminu, w tym Cennika, z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian, następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa UKE. Jednocześnie ZMSK-ZielMAN informuje Abonenta, że w przypadku braku akceptacji zmian Abonent ma prawo wypowiedzenia umowy w terminie nie krótszym niż do dnia wejścia tych zmian w życie. Umowa może określać dłuższy okres wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia Abonent wnosi opłaty po niezmienionej cenie, po czym zostaje odłączony od sieci.
W przypadku gdy Abonent nie wypowiedział Umowy w sposób przewidziany w ust. 2, uważa się, że wyraził zgodę na zmianę Regulaminu.
W sprawach nie uregulowanych w umowie i Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Prawa telekomunikacyjnego wraz z przepisami wykonawczymi